среда, 17. јун 2009.

Skola bez nasilja-uputstvo za roditelje

Приручник за родитеље у циљу смањења насиља у школама
2. октобар 2008. године

Приручник за родитеље `Шта је данас било у школи`, намењен побољшању њихове комуникације са децом и наставницима у циљу смањења насиља у школама, представљен је данас у влади Србије.

Приручник има двоструку улогу - треба да помогне родитетљима да на прави начин остваре сарадњу са својом децом и да их упути на ближу сарадњу са школама– рекао је министар просвете Жарко Обрадовићна конференцији за новинаре у Влади Србије.

Он је навео да је публикација део пројекта `Школа без насиља`, започетог 2005. године, у који је до сада укључено 126 школа и да ће од следећег месеца пројектом бити обухваћено још 11 школа.

- Министарство просвете је, издавањем посебног Протокола за заштиту деце и ученика од насиља, злостављања и занемаривања, показало спремност да вртиће, школе и домове ученика обезбеди тако да то постану сигурна места где се деца несметано могу развијати-истакао је министар.

Министар Обрадовић је додао да је примена тог протокола обавезујућа за све установе у надлежности министарства просвете и да ће приручник за примену тог Протокола бити објављен до краја ове године.

Школе су, како је истакао, у обавези да дефинишу програме и формирају тимове за заштиту деце од насиља, како би се у заштиту деце укључиле и школско особље и ученици и њихови родитељи.

Обрадовић је навео да је жеља свих учесника у пројекту да допринесу квалитету рада и безбедности у школама, како би оне биле `по мери детета` и омогућиле да свако дете испољи своје потенцијале.

- Процес смањења насиља у школама захтева дуготрајно бављење тим проблемом и зато је важно да се школе не осете усамљеним у решавању тог значајног проблема-оценио је министар, указујући на неопходност подршке родитеља и побољшање њихове комуникације са школама.

Директорка канцеларије УНИЦЕФ-а у Србији Јудита Рајхенберг рекла је да је у школама у Србији свако четврто дете свакоднево укључено у неки облик насилног понашања, било да је жртва насиља или да је оно које врши насиље над другом децом.

Она је указала да су честе ситуације у којима се одговорност за васпитавање деце међусобно пребацује између школе, родитеља, друштва и медија, оценивши да примарну улогу имају родитељи и школе.

- Принципи ненасилне комуникације треба да буду усвојени у треба их примењивати у свим сферама живота, нарочито у школама и код куће-истакла је она.